1e week - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Maaike Linschoten - WaarBenJij.nu 1e week - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Maaike Linschoten - WaarBenJij.nu

1e week

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

22 Juli 2007 | Nederland, Amsterdam

Hoi hoi,
Hier dan eindelijk bericht vanuit het behoorlijk warme Indonesie.
En ja het heeft even geduurt, maar jullie denken toch niet serieus dat ik om de dag in een stikheet hokkie achter een duimendraaiende computer ga kruipen?
Ennuhhhhh......op mijn kont zitten doe ik vandaag (zondag) pas voor het eerst!!!!

De vliegreis ging best snel en na heel veel films en documentaires te hebben gekeken, goed en wel geland in Singapore. Vanaf daar was het alleen nog maar een kwestie van opstijgen en landen tot Medan.
Dus vol verwachting de arrival hal uitgelopen op zoek naar het kleine bordje met de naam Maaike daarop (dat hadden ze me gemaild van het guesthouse wat ik al vanaf Nederland geregeld had). Maar naar 3 keer heen en weer lopen kwam ik er helaas achter dat er geen bordje (ook niet een heel kleintje) met Maaike bestond en dat ik dus wat anders moest verzinnen. Aangezien ik er totaal niet aangedacht had om ook de naam en het adres van het guesthouse te noteren, was zomaar in een taxi stappen er niet bij. Na een lange bainstorm met twee taxichaffeurs over een door een Nederlands Indisch vrouwtje gerunt guesthouse, kwamen we bij de naam Janssen (dat had ik toch moeten kunnen onthouden!). Met de taxi er vervolgens heengegaan en meteen maar eens vet afgezet met geld. Gebeurt me dus niet nog eens dacht ik op dat moment :-) Gelukkig wisten ze in het guesthouse nog wel dat ik zou komen, waren ze alleen even vergeten me op te halen (lekker is dat!)

Hier twee nachten verbleven om even te aclimatiseren, maar dat had ik beter niet kunnen doen, want medan is een behoorlijk vieze, drukke stinkstad, waar je vooral niet te lang moet blijven.

Dinsdag dus meteen maar met de bus naar Bukit Lawang vertrokken, op naar de apies! Bij het busstation ontmoet ik Vifi (indisch) en Veronica (Iers) met hun neem ik de opelet (minibus 12p) naar Bukit Lawang. De tassen werden op het dak vastgebonen en zelf heb ik zo drie uur klem gezeten tussen de locale bevolking in een bus waar 12 personen (incl. chauffeur) inpassen, maar waar met weinig moeite 16 mensen werden ingepropt. De weg was onwijs slecht, veel grote kuilen, waardoor we ook een aantal omgevallen vrachtwagens langs de kant van de weg tegenkwamen. Wat echt vies is, is dat echt iedereen hier rookt en dan ook echt iedereen en overal. Dus ook in de bus. Ik denk dat je je dan wel voor kan stellen hoe het in zo'n bus is.
Halverwege de rit wat schoolkinderen (+/- 15, raakte de tel op een gegeven moment kwijt) opgepikt die op het dak meeliften. Bij Bukit Lawang aangekomen moesten we eerst nog met de Bechak (bromemrtje met bankje ernaast waar 2 personen op moeten kunnen passen, hierbij toeristen niet meegerekend). Hiermee werden we in het begin van het dorp afgezet en moesten we nog zo'n 2 km lopen met volle bepakking over zo'n leuk smal weggetje met wat heuvels, etc. Bezweet en wel aangekomen bij de Jungle Inn guesthouse....jaja en de naam zegt het al....ik ben in de JUNGLE!!!!!!

  • 22 Juli 2007 - 08:22

    Michelle:

    Heej Maaike!! Superleuk om te horen hoe je het heb! Geniet ervan (doe geen dingen die ik ook niet zou doen...;)x

  • 22 Juli 2007 - 12:10

    Thirs:

    Tja meid je bent op avontuur gegaan en zo te lezen ben en ga je dat zeker beleven daar! Have fun! x

  • 22 Juli 2007 - 15:00

    Marleen:

    :D Hahahaha! Wat een heenreis zeg... ;-)Maar je bent er... in de jungle!! Tarzan al ontmoet? Oh nee, dat kan niet, die staat hier in het theater... :P
    We lezen je volgende verhaal vanzelf wel weer... take it easy, vooral als het zo warm is. :)

    x en liefs!

  • 22 Juli 2007 - 18:36

    Tascha:

    hehehe...het duurt ff maar dan heb je ook wat! hahaha! Dat verhaal van zondag pas op je gat te zijn zitten is natuurlijk niet te checken, dus...

    Kortom, leuk om van je te horen! ;)

  • 24 Juli 2007 - 10:30

    Janet:

    heeft wel wat weg van de verhalen uit ghana, dat busje en lekker plakken allemaal!

  • 29 Juli 2007 - 13:01

    Oma Ank:

    Hallo Maaike,
    Meidje, wat kun jij goed schrijven! Vanuit m'n luie stoel heb ik je tocht helemaal meegemaakt. Heb het je al eens eerder gezegd: waarom schrijf je geen reisverhalen voor bijv. Libelle? Verdien je nog wat van je reis terug ook. Verheug me nu al op je volgende verslag. Geniet er van Maaike.
    Veel liefs,
    Oma Ank

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

15 juli land ik in Medan, Sumatra. 11 september vertrek ik vanuit Manado weer naar Nederland. Daartussen natuurlijk alles bekijken wat mooi is. Geen echte reisplannen nog.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 21529

Voorgaande reizen:

14 Juli 2007 - 12 September 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: